Karmeni sõbranna: "Kui Karmen oleks käekott, siis ta oleks see üleni sädelev Furla."

    Olen siiralt tänulik, et vaimse tervise blogil on tekkinud oma kindel lugejaskond. See näitab, et minu tutvusringkonnas ja ka mujal tuntakse suurt huvi vaimse tervise teemade vastu. Iga kord kui postitan, tekib postitusele paari päevaga mitusada lugejat ning vanimatele ja enimloetumatele postitustele on kogunenud vaatamisi lausa tuhandetes. See on minu jaoks väga tähtis, sest olen seda blogi teinud südame ja pühendumusega! <3 Käesolevast postitusest aga midagi vaimse tervise teemalist ei leia. Selle postituse eesmärk on näidata hoopis inimest selle raske psüühikahäire taga ning nagu ikka– püüda vähendada seeläbi stigmat.

    Tere! Minu nimi on Karmen Kozma. Jah, mul on skisoafektiivne häire, aga kindlasti ei ole see minu elu keskmes ega defineeri mind isiksusena. Eelkõige olen ma 26-aastane noor, enesekindel, seiklushimuline, lõbus, sotsiaalne, eluterve, ambitsioonikas ja parajalt edev naine, keda sõbrannad iseloomustavad sõnadega "boss lady" ja "extra" Seda eelkõige minu riietumisstiili ja natuke ka olemuse tõttu. Olen nende tiitlite eest väga tänulik, sest ükski psüühikahäirega elav inimene ei taha, et teda nähtaks kui tema psüühikahäiret– ta soovib, et säraks tema isiksus ja oluline oleks tema sisu ning see, milline on ta inimesena. Nii et räägin teile natuke sellest naisest raske psüühikahäire taga.

    Self-care and ambitions. Ilma milleta ma absoluutselt ei saaks on korralik toitumine, treening, õppimine ja töötamine. Kõige selle juures püüan hoida aktiivsena ka oma sotsiaalset elu. Mul on väga tore kaaslane, kellega elame koos juba viiendat aastat ning viimasel ajal on paljud tuttavad muutunud sõpradeks ning on tekkinud päris mitu erinevat seltskonda, kellega meelsasti koos aega veedan. 

    Toitumine ja treening. Mul on iga päev kolm põhitoidukorda ja 1-2 vahepala. Kui ennast millegi väga heaga premeerida tahan, teen seda kohvijookide ja sõõrikutega. Mul ei ole aastas mitte ühtegi päeva, kus ma jätaksin vahele mõne eine. Kindlast söömisrutiinist kinnipidamine on prioriteet. Treenida meeldib mulle eelkõige õues. Jooksen iga nädal kokku umbes 4 tundi. Talvisel ajal veedan palju aega ka jõusaalis. Varasemalt olen teinud palju jõutreeningut, kuid raskustega treenimine ei meeldi mulle eriti ning avastasin enda jaoks meelepärasema treeningu, kus piisab oma keharaskusest. Kui seda programmi järjepidevalt aastaid järgida, saab oma kehaga teha uskumatuid asju. Ei ole väga naiselik treening, kuid kel huvi, siis googelgade Chris Heria calisthenics– minu kogemuse põhjal on see treening siiani parim eriti võimsal ja tugeval distsipliinil kujuneda aitav rutiin.
    Õppimine. Õpin Tartu Ülikoolis kolmandal kursusel majandusteadust ja kõrvalerialaks on psühholoogia. Lõpetan tuleval kevadel ja siis annan endast parima ning proovin kõigest väest sisse saada TÜ magistriõppesse, et omandada kliinilise psühholoogi kutse. 
    Tööl käin ka. Töötan koormusega 0,75, kuid järgmisest kuust hakkan tööle koormusega 1,0. Olen müügikonsultant-kaupluse juhataja. Mul on päris tihe graafik ja alati ei ole lihtne, kuid self-care ei tohikski koosneda vaid meeldivatest tegevustest, söökidest ja elamustest, vaid siia alla kuulub ka kõik see, mis nõuab tohutut distsipliini ja ei pruugi tulla kergelt, kuid mis teeb kokkuvõttes head. 
 

    ExtraRiietuda meeldib mulle tõepoolest väga efektselt ja üsna sageli küsitakse, kust üks või teine asi pärineb. Ütlen ausalt, tavaliselt šoppan ma nii, et kõigepealt tekib tänaval ja sotsiaalmeedias ringi vaadates peas idee, mida tahaks ning alles siis asun šoppama. Tavaliselt šoppan googeldades märksõnu, näiteks: white oversized blazer dress või red platform heeled ankle boots või dress with cape. Näitan teile mõningaid outfite, millega olen veetnud vaba aega või käinud üritustel. Kusjuures, mis üritustesse puutub, siis kui mul ühel korral jõulupeole minemata jäi, räägiti bussis, et ei tea, mis see Karmen selga pannud oleks– nii lahe, ha-ha! :D







     Ilumaailm. Naudin väga kõiksugu salongide külastusi. Olen suur spreipäevituse fänn ja olen läbi proovinud palju isepruunistavaid tooteid, nii näole kui kehale. Lemmikuteks on saanud Vita Liberata ja Vani-t. Iga kolme nädala tagant käin ma geellakkimises. Lemmikud on korallpunased küüned, paljud camo toonid ja vaieldamatu lemmik on prantsuse maniküür. Hiljuti olen enda jaoks avastanud ka väga hea kosmeetiku, kelle juures käin korra kuus saamas hoolitsust täispaketi eest: selg, nägu, kael ja dekoltee. Lisaks meeldib mulle absoluutselt kõik, mis sädeleb. Kui keskmine naine käib enne üritust spreipäevituses, siis mina käin enne üritust spreipäevituses, määrin ennast kokku pärlmutter ja väikeste sädelusetükkidega kreemiga ning pihustan sinna veel peale ka suuremate tükkidega sädelevat vedelikku. Kui ma nüüd talvise sessi ajal raamatukogus käin ja mul töölt puhkuse tõttu ennast rohkem on aega sättida, ei lähe ma kodunt välja ilma korraliku jumestuse, sädelust täis näo ja erkpunaste huulteta (kuigi mask on kogu aeg ees). Märgin ära, et siinkohal ei ole tegemist madala enesehinnanguga– tunnen end väga hästi ka meigita. Kõik on tingitud sellest, kuidas endasse suhtun ning milline olen isiksuselt. Siin on mõningad minu lemmikuks saanud ilutooted (ainult nii palju kui ühele pildile mahtus xD):

    Lemmikaksessuaarid. Mul on meeletult äge kingakollektsioon. Bränd minu jaoks oluline ei ole, efektsus küll. Väga tihti juhtub nii, et outfitti valides ostan kõigepealt kingad ja alles siis hakkan mõtlema riietuse, soengu ja meigi peale. Viimasel ajal on mulle enam huvi hakanud pakkuma ka käekotid, mida oma kingadega sobitada. Armastan väga kanda ka suuri kõrvarõngaid!





   Niisiis, ei olnud selle postituse eesmärk näidata psüühikahäirega seonduvat, vaid hoopis inimest, kellena tunnevad mind pere, lähedased, sõbrad ja tuttavad– inimesed, kes näevad, märkavad ja hindavad iga päev kõike muud peale minu haiguse ning kuidas peakski vaatama inimesi enda seas, kellel esineb mõni raskem või kergem psüühikahäire. Postituse peamiseks sõnumiks on see, et psüühikahäirega Naine ei ole antisotsiaalne, pesemata, raseerimata, rumal, vaene, kellestki materiaalselt sõltuv, ambitsioonitu ja vähem enesekindel hall hiir. Võrdusmärk käib inimese ja isiksuse, tema iseloomu vahele, kuid kindlasti mitte inimese ja häire vahele. Lause "Noor naine, kellel on skisoafektiivne häire" iseloomustab mind ehk ligi 5% ja lause "Kui Karmen oleks käekott, siis oleks ta see sädelev Furla" 80%. 




Comments

Popular Posts