7/10 suhe iseendaga ei anna 10/10 suhet kaaslasega

Nagu ikka - kui ma õpin või omandan juurde midagi väärtuslikku, jagan ma seda ka teiega. 

Milles ma olin veendunud juba enne ja millele kinnitust sain: enne kui inimene pole loonud täisväärtuslikku suhet iseendaga, ei saa ta luua toimivat suhet kellegi teisega. Olen viimastel aastatel investeerinud teadlikult väga palju aega iseendasse. Palju paremaks on muutunud minu energia, kasvanud on enesekindlus, eesmärgid on suurenenud ja seeläbi on standardid kõrgemad. Kuidas aitavad need omadused suhtes? 

Esiteks aitab iseenda väärtuse tõstmine ja teadvustamine vältida klammerdumist suhetesse ja inimestesse, mis ja kes ei vasta isiklikele standarditele. Lahtilaskmine muutub palju lihtsamaks ja teeb ruumi uuele, sobivale energiale. Kui lasta lahti  kinnisideest leida partner ja olla suhtes ning selle tagaajamisest, muutub meie energia tehes ruumi vaid sarnase energiaga inimestele. Toon näite: peale vallaliseks saamist lasin teadlikult lahti neljast järjestikusest tekkinud suhtlusest, mis kõik olid head, aga ei vastanud 100% minu standarditele. Lõpuks manifestisin endale kaaslast energeetilise sobivuse ja elueesmärkide põhjal ja lasin selle mõtte täielikult "lendu", panemata sinna konkreetset isikut või ajalist soovi - vabanesin kinnisideest ja vabastasin sellega oma parima energia.

Teiseks, enesekindlus. Leides enda kõrvale inimese, kes vastab sinu kõrgetele standarditele, võib arvata, et sa pole ainus, kellele see inimene meeldib. Ja ka vastupidi. Mina ise tunnen, et enesekindlus on miski, mis õige energiaga suhtes alles korralikult hoogu saab. Vundament on all, kuid ehitus hakkab alles pihta. Siinkohal on oluline tiimitöö. Null mänge, null testimist, tõesti ainult tiimitöö ja vastastikune toetamine: võtmeks on siinkohal usaldus, avatud kaardid ja kommunikatsioon. Näide: hiljuti sain teiste naistega seotud välise impulsi, mis lõhkus minu enesekindlust. Selle asemel, et tõmbuda endasse, jagasin tekkinud emotsiooni kaaslasega, kes mind toetas ja asja tuumani aidata jõudis. Sääraseid olukordi on olnud ka vastupidi - kord võtab üks pool toetava rolli üle ning siis jälle teine pool, vastavalt sellele, kes toetust vajab.

Kolmandaks, eesmärgid. Sarnane tõmbab sarnast. Kui keegi sinuga suhet soovib, kuid näeb, et tema eesmärgid jäävad sinu omadele alla, võib olla kaks teed: 1. inimene ei julge lähenedagi, 2. inimene hakkab sind "alla tõmbama", et suhe ära confirmida. Oma uues suhtes sain kogeda kolmandat teed: moodustada tiim, kaardistada kummagi osapoole tugevused ja teineteist õpetada. Näide: minu bf on väga hea rahaasjades, mis on minu kõige nõrgem koht. Mina olen väga osav psühholoogias ja inimsuhetes. Nii et meie inside joke on see, et tema on finantsjuht ja mina kommunikatsioonijuht.

Neljandaks. Eluterve suhe ei ole ainult ilusad pildid, kingitused, luksusliku elustiili nautimine ja toredalt koos aja veetmine. Vahel seisneb see rõvedates vestlustes, lakkamatutes pisarates ja hingevalu tekitavates emotsioonides, mida tuleb koos läbi elada. Näide: oma praeguses suhtes oleme vastastikku toonud üksteise ette kõik oma kapis peituvad luukered, tehes teineteisele kohati haiget. Miks oli see vajalik? Kuna aitas üksteise toetamise läbi luua tugeva usalduse - vundamendi, kuhu peale edasi ehitada.

Viies punkt, mida on samuti väga oluline silmas pidada, on see, et suhe kaaslasega ei tohiks asetseda kõrgemal suhtest iseendaga. Siinkohal ei pea ma silmas isekust ja partneriga mitte arvestamist, - kindlasti mitte -, vaid iseenda kaotamise ennetamist. Kui enne suhet olid olulisel kohal haridus, karjäär, sõbrad ja hobid, siis tuleks need säilitada ka suhtesse astudes. Kui oled täpselt sellisena ennast väga tugevalt armastanud, ei pruugi sa seda suuta, kui jätad endise elu unarusse. Näide: oleme kaaslasega kokku leppinud, et enne kui peaksime võtma vastu otsuse kokku kolida, jääme kumbki oma isikliku eesmärgi juurde elada päris pikka aega täiesti üksinda, kinnistades iseseisvust ja tugevat suhet iseendaga. Lisaks on meil iga nädal kindlad päevad oma sõprade, hobide ja isikliku aja jaoks. 

Ja kuuendaks. Kui teha endaga kogu töö eelnevalt ära, on suhtesse astudes tunne, nagu tõuseks raketiga lendu. Mida enesekindlam, kompleksivabam, avatum, haritum, iseseisvam, tervislikum, sotsiaalsem ja töökam oled, seda rohkem täis on sinu karikad ning seda rohkem on sul oma kaaslasele pakkuda. Ja nii on see vastastikku. Näide: sa võid teha oma mehele head pastat ja pakkuda head seltskonda, kuid sul on tegemata töö oma keha armastamise osas ning oled peegli ees või veel hullem, voodis, ebakindel, jääb mehe karikas tühjaks. Mees võib minna ula peale. Samamoodi, kui mees on saavutanud finantsilise vabaduse ja seda naisele pakub, kuid on enda väärtuse osas ebakindel ja seetõttu naisele komplimente ei tee, et ka teda tagasi hoida, jääb tühjaks naise karikas. Tulemus: naine hakkab tähelepanu otsima kuskilt mujalt.

Minu sõnum ei ole kindlasti see, et enne kui inimene ei ole saavutanud seda, seda, seda ja seda, ei saa ega tohi suhtesse astuda. Väga äge on vaadata paare, kes koos kasvavad ja arenevad. Ka minu praegune suhe on toonud esile mitmeid minevikust pärinevaid käitumismustreid, mis suhtele kaasa ei aita. Nii et taaskord läheb Karmen teraapiasse, omades siinkohal sajaprotsendilist tuge oma kaaslaselt. Põhisõnum ongi avatus arengule ja oskus märgata, millega oleks vaja tööd teha. Peamine on üksteist vastastikku toetada, anda teineteisele vabadust ja liikuda samas suunas. Pigem on sõnum see, et parem olla vallaline, kui olla lohutussuhtes. Lisaks, tehes endaga tööd, kasvatad endale ise tiivad - nii ei sõltu nende olemasolu kellegi kohalolekust või mitte kohalolekust. Koos on äge lennata, kuid enne tuleb ära õppida, kuidas lennata üksinda. 

Järgmises postituses avan süvitsi seda, kuidas väga tugevast klammerdumisest teadlikult vabanesin ning kuidas olen tänaseks õppinud looma eluterveid suhteid. Seniks kõrget lendu! <3




Comments

Popular Posts